شناسه خدمت: …………………. | عنوان خدمت: دریافت گزارش خلافی ساختمان | نوع خدمت: خدمت به شهروندان (G2C) |
دریافت گزارش خلافی ساختمان
فرآیند دریافت گزارش خلافی ساختمان:
گواهی عدم خلافی ساختمان
گواهی عدم خلاف معمولاً براساس درخواست مالک برای استفاده از تسهیلات بانکی یا انجام معاملات صورت می گیرد. درصورتی که مالک تقاضای صدور عدم خلاف از شهرداری را داشته باشد می توان تا سه بار با رعایت تبصره 8 ماده 100 قانون شهرداری براساس گواهی مامور بازدید برای ساختمان احداثی از شروع عملیات ساختمانی تا اتمام کار صادر نمود.
1) اگر متقاضی مجاز به اخذ عدم خلاف پروانه ساختمان
• الف : باشد(ساختمان در هر مرحله باشد.) :(ممكن است مالك در مهلت مقرر تمديد مراجعه نمايد و يا داراي گواهي عدم خلاف ساختمان تا مرحله قبل از بهره برداري كامل باشد ) صدور عدم خلاف پروانه ساختمان بشرح رديف 4 صورت مي گيرد .
• ب: نباشد :
2) اگر تخلف وجود دارد:
چنانچه تخلف ساختماني گزارش گردد و توسط مامورين شهرداري ( پليس ساختمان)گزارش تائيد گردد و چنانچه جنبه جزايي نيز داشته باشد قابل تعقيب ميباشد و از عمليات ساختماني توسط واحد اجراييات شهرداري جلوگيري گردد سپس:
ارجاع پرونده توسط شهرداري به كميسيون ماده صد
الف: درخواست توضيح مكتوب از مالك (ظرف10روز)از جانب دبير كميسيون ماده صد
ب: اتخاذ تصميم كميسيون
اگر راي كميسيون ماده صد :
3) اگر مبني بر جريمه باشد:به مالك جريمه تعلق ميگيرد چنانچه پرداخت گردد عمليات تمديد پروانه ساختمان و يا اخذ گواهي عدم خلاف ساختمان مالك انجام ميگيرد.چنانچه جريمه پرداخت نگردد پرونده به كميسيون تجديد نظر ماده صد ارجاع ميگردد و راي تخريب توسط كميسيون صادر گردد.
4) اگر قلع بنا باشد : ابلاغ حكم از سوي شهرداري به مالك كه اگر ظرف 2ماه قلع بنا صورت گيرد در غير اينصورت شهرداري راسا اقدام و هزينه ها را از مالك دريافت مي كند.
5) اگر از مهلت زمان تمديد جهت اخذ پايان كار ساختمان گذشته باشد:
چنانچه درخواست متقاضي جهت تمديد پس از مهلت مقرر باشد برابر ضوابط مالك ملزم به پرداخت مابه التفاوت عوارض متعلقه به نرخ مصوب روز مي باشد.
مبلغ قابل پرداخت (ریال): | شماره حساب شهرداری : |